سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمدعلی رفیعی

حوزه/ حجت الاسلام رفیعی گفت: انسان اگر از عقل خود تبعیت کند اهل جهنم نمی‌شود و قرآن کریم افرادی را که از عقل خود استفاده نمی‌کنند اهل دوزخ می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمدعلی رفیعی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده، با اشاره به اینکه تبعیت از عقل نشانه بزرگی انسان است، گفت: قرآن کریم صراحتاً در سوره ملک بیان می‌کند که اهل جهنم به دلیل عدم استفاده از عقل وارد این مکان شده‌اند.

استاد حوزه، وفای به عهد و پیمان با خدای متعال، صله رحم، اطاعت از خدا و رسول او، عدم قطع رابطه با افرادی که خدای متعال به داشتن ارتباط با آن‌ها سفارش کرده است و ترس از خدای متعال را نشانه عقلانیت انسان عنوان کرد.

وی ترس از روز حساب را از دیگر نشانه‌های تبعیت از عقل دانست و ادامه داد: انسان عاقل برای آخرت خود برنامه‌ریزی دارد و با صبر در برابر سختی‌ها خود را برای روز حساب آماده می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی، انفاق در راه خدا و نیکی به دیگران را از دیگر خصوصیات تبعیت از عقل عنوان کرد و گفت: مؤمن بدی دیگران را با نیکی جواب می‌دهد و اگر انسان به سمت خدا حرکت کند خدای متعال او را هدایت می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha